ویدیو وال
یکی دیگر از القاب تلویزیون شهری که شاید به گوشمان بخورد ویدیو وال است. ویدیووال به معنای لفظی یعنی دیوار های ویدیویی و این لفظ و لقب بخاطر این قرارداده شده که نمایشگر های تلویزیون شهری اغلب كنار دیوار نصب میشوند و تصاویر و کلیپ ها و ویدیو نیز پخش میکنند. این دو صفت کنار هم این نام را برای تلویزیون شهری ساخته است،اگر بخواهیم به شرایط و جایگاه این كالا بپردازیم باید گفت امروزه تمامی مرکز های مسکونی_تجاری_اداری_تفریحی و ... برای بهتر و زیبا تر جلوه کردن ظاهر خود و موفقیت در رقابتی که روز به روز سخت تر و مهم تر میشود به عواملی از جمله خرید و نصب این نمایشگر ها میپردازند.
مهم ترین وظیفه که بردوش این ویدیووال ها است به نوعی اطلاع رسانی است. این اطلاع رسانی که یکی از شاخه های آن هم تبلیغات است یکی از روش های نوین و تاثیر گذار در عرصه رقابت است
و چیزی که واضح است پیشرفت فاحش این سیستم اطلاع رسانی مانند ویدیووال در مقابل سیستم های قدیمی سنتی مانند پخش بروشور_پوستر است.
_پیشرفت چشم گیر ویدیووال ها در دنیای امروزه مدیون یکسری دلایلی است که آن هارا میتوان در تیتر های زیر نام برد:
1_قدرت روشن بوندن 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته و 365 رور سال.
2_نمایش کلیپ و ویدیو و عکس در فرمت های مختلف
3_نا محدود بودن سایز و ابعاد قابل نصب
4_ نرم افزار هاي سادهبرای مدیریت راحت
به دلیل موارد فوق و موارد زیاد دیگر است که ویدیووال جای خوبی را در این عرصه به خود اختصاص داده و روز به روز هم با کمک پیشرفت تکنولوژی وسعت خود را افزایش میدهد.زیرا کمتر تکنولوژی شرایطی مانند قابلیت روشن ماندن 24 ساعته را برای مصرف کنندگانش ارائه میکند.
حال دلایل این محبوبیت ویدیووال ها پر استفاده بودن آنها و فواید حاصل از نصب آن هاست
این نمایشگر هارا ممکن است در هر زمینه کاری و در هر شرایط محیطی ببینید ولی در بعضی موارد استفاده آن ها بهتر است و عملا در این موارد بیشتر استفاده می شود
یکی از موارد استفاده ی تلویزیون شهری و ویدیو وال که از این طریق نیز به این درجه از محبوبیت رسیده و طرفداران زیادی نیز در این زمینه دارند تبلیغات و پیام رسانی است.
تبلیغات یکی از مسايلي است که ویدیووال ها را به قدرت رسانده و روز به روز هم به روشی آن ها می افزاید زیرا خود تبلیغات مهم و پر توجه شده است
این نمایشگر ها باعث میشوند که تبلیغات در زمینه های متفاوت بر روی آن ها پخش شود و عرصه تبلیغات را روز به روز به حالت تکنولوژی و پیشرفته تر نزدیک کند
به طور مثال میان تبلیغات و نمایشگر ها یک رابطه و مبادله ای ایجاد شده که تبلیغات به نمایشگر ها کمک کرده تا به گستردگی موضوعی برسند و یدک کشیدن اسم تبلیغات آن ها را بزرگ جلوه دهد و این نمایشگر ها نیز متقابلا به صنعت تبلیغات کمک کرده اند تا از حالات سنتی خارج شده و با استفاده از تکنولوژی و سیستم تلویزیون شهری حالتی نوین پیدا کنند
اگر بخواهیم موارد استفاده از ویدیووال هارا دسته بندی کنیم بعد از تبلیغات اولین گزینه ای که به نظر میرسد سیستم نظارت امنیت و حفاظت است. اغلب وقتی صحبت از سیستم امنیت میشود چیزی که بنظر می آید عواملی صعودی در ذهن نقش میبندد ولی یکی از مهم ترین عوامل امنیتی محفوظ در مکان هایی مهم و عمومی ویدیووال ها هستند و اگر در هر گونه مکان عمومی به قسمت مدیریتی و امنیتی آن بروید قطعا یک ویدیووال که به صورت آنلاین تمامی نقاط آن قطعه را نمایش میدهد میبینیم .
حال مکان هایی نام میبریم که این سیستم حفاظتی اغلب در آن مکان ها اعمال میشود .
_کلیه سازمان های دولتی و غیردولتی و ارگان ها
_مرکز های مدیریت جادها و ترافیک و هرگونه عوامل شهری
_مراکر صنعتی مانند تولیدی ها و کارخانه ها و معدن ها
_اتاق های فرمان
_انواع ایستگاه ها و فرودگاه ها